چهارمین نمایشگاه "اسماء الحسنی" افتتاح شد



عکس: مریم پالیزگیر



چهارمین نمایشگاه سالانه تایپوگرافی پوستر ایران "اسماء الحسنی" در نگارخانه‌های خانه‌ی هنرمندان ایران افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیانیه هیئت داوران توسط
عبدالمجید حسینیراد قرائت شد که به نقل از وب سایت خانه ی هنرمندان ایران در پی می آید.
 خداوند نام‌های مقدس خود را اسماء‌الحسنی توصیف کرده و خواسته است تا او را به وسیله‌ی اسماء‌الحسنی اش بخوانند. نمایشگاه حروف نگاری اسماء‌الحسنی هرساله هنرمندان را فرا میخواند تا نام‌های نیکوی حق تبارک و تعالی را زینت‌بخش آثار خویش کنند و چشم و دل مخاطبان را به مهمانی ذکر و یاد حضرتش ببرند. از این روی نمایشگاه اسماء‌الحسنی واسطه‌ی توفیقی است برای ذکر نام‌های نیکوی پروردگار.
هیات داوران آرزو میکند، همه‌ی هنرمندان فعال درعرصه‌ی حروف‌نگاری، اعم از نسل جدید و پیشکسوتان بتوانند توفیق ارائه‌ی آثاری با ذکر نام جمیل حضرت دوست را به دوره‌های بعدی نمایشگاه داشته باشند؛ چرا که این همه از آن او و برای اوست.
در ادامه هیات داوران اظهار امیدواری کرده است که در سال‌های آینده این نمایشگاه با حضور آثار هنرمندان همه‌ی کشورهای مسلمان برگزار شود و پیشنهاد کرد: وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شهرداریها با هماهنگی لازم این آثار را در محیط فعالیت‌های خود مورد توجه و استفاده قرار دهند و همچنین پیشنهاد میکند که برگزار‌کنندگان نمایشگاه در هردوره، آثار برگزیده‌ای را به‌صورت پوستر چاپ و در تیراژ مناسب منتشر نمایند.
داوران نمایشگاه فرزاد ادیبی، صداقت جباری، عبدالمجید حسینیراد، مهدی سعید و سید علی میرفتاح پس از بررسی آثاررسیده در چند مرحله، براساس توجه به مفاهیم، خلاقیت، نوجویی و اصول زیباشناختی ساختار گرافیکی ، بدون اعلام نفر اول، آثار دوهنرمند را به عنوان برگزیدگان دوم و سوم انتخاب و آثار پنج هنرمند دیگر را مورد تقدیر قرار دادند.
تقدیرشدگان:
علی جواهر، فرید عطار حمیدی، سید مصطفی کلانتری، سید نوید بیبیشهر بانویی، آزاده صادقی که در آخر به درخواست هیات داوران از نصیر بشیری هم تقدیر شد.
برگزیدگان:
برگزیده‌ی دوم: علیرضا حصارکی _ برنده‌ی بیست‌میلیون ریال به همراه کتاب و لوح تقدیر . برگزیده‌ی سوم: روح‌الله گیتینژاد _ برنده‌ی ده میلیون ریال به همراه کتاب و لوح تقدیر.
لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا 25 شهریور در نگارخانه‌ی "ممیز و "میرمیران" خانه‌ی هنرمندان ایران دایر خواهد بود.



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن